Nukilan aku, bila jari jemari ku mula berkata-kata.....

Isnin, 5 Mei 2008

Bercanda...

Mungkin kau pikir aku bercanda,
Hanya bermain-main dengan perasaan,
Sedarlah engkau dari mimpi itu,
Aku tidak pernah mengimpikan semua ini terjadi.

Hanya kesempatan yang ada,
Aku datang disisimu,
Menangih cinta sesuci embun pagi darimu,
Mungkin harapan untuk ku sudah tertutup,
Tapi aku masih lagi mencuba dan terus mencuba.

Kalau dulunya,
Kalau aku menangis,
Engkau pasti menangis,
Tapi kini bila aku menangis,
Engkau berlalu pergi tanpa tanya,

Mungkin ini semuanya dari ku,
Kesalahan yang aku lakukan,
Kebencian yang amat sangat terhadap ku,
Biarkan semua kenangan yang kita ukir bersama,
Lenyap dalam khayalan mimpi-mimpi indah,
Yang sukar untuk aku lupa dan mengerti dalam hidup ini........



Nukilan Rickywan
posted by Rickywan at 8:02 PTG

<< Home